Kā Veikt SEO Auditu Paša Spēkiem?

Ritvars Lauža | SEO

Vai Jūsu uzņēmuma mājaslapa izmanto visu SEO potenciālu?

Visticamāk, ka nē…

Tomēr viens no efektīvākajiem veidiem, kā par to pārliecināties, ir mājas lapas SEO audits. Un es nerunāju par bezmaksas online SEO audita rīkiem. Vairāk par to, kāpēc tie ir tuvu bezjēdzīgiem, uzzināsit citā rakstā.

Protams, lielāku vērtību no SEO audita Jūs iegūsiet, ja to būs veicis SEO speciālists. Tomēr ir vairākas būtiskas nianses, ko Jūs varat pārbaudīt pašu spēkiem.

Zemāk ir 5 darbību secība, kas Jums ļaus iegūt noderīgu informāciju par SEO situāciju mājaslapā. Raksta beigās būs pieejams visu veicamo darbību “čeklists” PDF formātā, ko ērti varat nodot savam darbiniekam, vai sekot līdzi pats, lai pārliecinātos par šo soļu izpildi.

 1. Vārdi, pēc kuriem Jūsu lapa jau ir atrodama.

Vispirms noteikti pārbaudiet, pēc kādiem atslēgvārdiem mājaslapa jau ir atrodama. Šie arī būs atslēgvārdi, kurus sākumā visvieglāk būs virzīt augstāk Google rezultātos. Viens no veidiem, kā tos atrast ir, izmantojot Google piedāvātu rīku Search Console.

Šis rīks ļaus Jums apskatīt frāzes, pēc kurām saņemat klikšķus, kā arī frāzes, pēc kurām esat atrodami, bet klikšķus nesaņemat.

Pieraksties jaunumiem un saņem PDF ar 3 Efektīvākajām metodēm šo astlēgvārdu noskaidrošanā!

Šīs metodes lieto labākie SEO speciālisti visā pasaulē.

envelope
envelope
 

Search Console interfeiss ir intuitīvs, tomēr, ja nu tajā apmaldāties, tad šos datus atradīsiet, spiežot Search Traffic -> Search Analytics.

Tālāk varēsiet izvēlēties: apskatīt atslēgvārdus konkrētai nosēšanās lapai vai arī visai mājaslapai kopumā.

  

  2. Atslēgvārdu pozīcijas.

Lai arī Google Search Console pārādīs Jūsu mājaslapas pozīcijas uz šiem atslēgvārdiem, precīzāk to varēsiet noskaidrot, izmantojot kādu no speciāli šim uzdevumam paredzētajiem rīkiem. Piemēram, Serpbook.com. Šis ir maksas rīks, bet ir arī citi rīki, kas šo pašu piedāvā bez maksas. (Piemēram Serplab.co.uk) . Tas, ko nevajadzētu darīt, ir manuāli atslēgvārdus meklēt Google…

Svarīgi, lai šie atslēgvārdi patiešām ir pieminēti mājaslapā.Tādēļ šajā punktā izvēlamies vairākas stratēģiskās lapas un pārbaudām, vai atslēgas vārdi patiešām ir pieminēti saturā, apakšvirsrakstos, meta datos.

Vērtīgi ir arī izpētīt, cik bieži konkurenti, kas par Jums Google ir atrodami augstāk, šos vārdus piemin saturā.

meta dati

3.  Rezultāti Google meklētājā.

Nākamajā solī pārbaudiet meklētāju rezultātus. Pievērsiet uzmanību tam, kas parādās rezultātos:

1) Vai tajos parādās stratēģiskās lapas, kuras tiešām vēlaties virzīt Google? Ja šīs lapas nav redzamas, iespējams, Jūsu lapai ir kāda problēma ar to indeksēšanu…

Šo var noskaidrot, iekopējot mērķa adresi Google meklētājā.

Pievērsiet arī uzmanību tam, vai neparādās vairākas iekšējās lapas, kas konkurē savā starpā uz vieniem un tiem pašiem atslēgvārdiem. Šajā gadījumā ievadiet meklētājā komandu site: Jūsu domēns + galvenais pakalpojumu raksturojošais atslēgas vārds.

Piemēram “site:1a.lv + portatīvie datori”

Ja šeit parādās vairākas lapas ar vienādiem meta datiem un vienādu saturu, iespējams, mājaslapas iekšējās lapas konkurē savā starpā un Jūs zaudējat SEO vērtību.

2) Cik lapas šobrīd atrodas Google indeksā? Ja parādās ievērojami vairāk lapu nekā Jūsu mājaslapai patiesībā ir, iespējams, šis ir iemesls, kāpēc Jūsu mājaslapas strateģiskās lapas tiek indeksētas lēnāk nekā vajadzētu. (Šis ir izplatīts scenārijs interneta veikaliem, kuriem URL adresēs veidojas dažāda veida parametri).

Veic meklējumu Google “site: domēnavārds.lv.

4. Duplicēts saturs.

Duplicēts jeb pārkopēts saturs ir saturs, kas atkārtojas Jūsu vai kādā citā mājaslapā.

Pēc būtības katrai mājaslapas iekšējai lapai ir jāietver unikāls saturs. Taču ne vienmēr tas ir iespējams. Svarīgākais, lai mājaslapā nebūtu pārkopēts saturs no citām mājaslapām, jo tas var ļoti negatīvi ietekmēt mājas lapas SEO rezultātus.

Ir vairāki veidi, kā pārbaudīt mājaslapas saturu. Viens no tiem – manuāli pārkopējot lapas saturu Google meklētājā. (Ar pāris teikumiem vajadzētu pietikt, lai novērtētu situāciju).

Visbiežāk duplicētu saturu var atrast jaunumu sadaļā vai produktu sadaļās (interneta veikaliem), tomēr drošības pēc pārbaudiet visas stratēģiskās lapas.

Pievērsiet uzmanību:

  1. Vai Google rezultātos neparādās citas mājaslapas ar tādu pašu saturu?
  2. Cik Jūsu mājaslapas iekšējās lapas ar identisku saturu parādās Google rezultātos?

5. Mājaslapas autoritāte.

Ja iekšējā SEO optimizācija ir fokusēta uz mājaslapas atbilstību konkrētiem meklējumiem, tad ārējās optimizācijas mērķis ir panākt, ka Google (un citi meklētāji) mājaslapai uzticas pietiekami, lai to patiešām parādītu TOP pozīcijās.

Lielākoties, svarīgākos iekšējās SEO optimizācijas faktorus no izmaksu viedokļa būs vieglāk sakārtot nekā ārējos SEO faktorus. Šajā solī fokusējamies uz beidzamajām.

Apakaļsaites (Backlinks).

Kopumā mums interesē, cik daudz saišu no unikāliem domēniem mājaslapai ir.

No pieredzes varu teikt, ka labākais veids, kā šo pārbaudīt ir, izmantojot Ahrefs.com. Alternatīvi var lietot arī programmu Open Site Explorer (Moz.com).

Ievadām savu lapu un galvenos konkurentus, kas ir atrodami uz iepriekš noskaidrotajiem atslēgvārdiem.

Kāda ir situācija?

Vai konkurentiem ir vairāk ienākošo saišu un kāds ir domēnu skaits, no kuriem ir veidotas ārējās saites? (Backlinks, Referring Domains). Noderīgi ir arī aplūkot Ahrefs.com piedāvāto DR (Domain Rating) rādītāju. Ja konkurentiem šie rādītāji ir augstāki, iespējams, mājaslapai būs nepieciešama ārējā optimizācija, lai tos pārspētu Google meklētājā rezutātos.

Sociālie tīkli.

Mēs dzīvojam 21.gs un sociālie tīkli ir kļuvuši par neatņemamu mūsu ikdienas sastāvdaļu.

Sociālo tīklu aktivitāte, sekotāju skaits un cilvēku iesaistes rādītāji ir viens no veidiem, kā Google pārliecinās par mājaslapas autoritāti. Grūti iedomāties lielu, pasaulē zināmu zīmolu, kuram nebūtu aktīvi sociālo tīklu konti. (Ja zināt šādu piemēru, ierakstiet komentārā!)

Tas, ko šajā solī varam pārbaudīt  – kā mūsu sociālo tīklu rādītāji atšķiras no konkurentiem, kas atrodas augstāk Google rezultātos:

  1. Cik Facebook lapai, Instagram, Youtube kontam ir sekotāju?
  2. Kāds ir vidējais “like” un “share” skaits 1 ierakstam?

Šī audita mēķis nav iedot mājaslapai mistisku punktu skaitu, vai ko tamlīdzīgu, kas raksturotu tās SEO.

Šīs ir praktiskas darbības, pēc kuru veikšanas varēsiet saprast, kādā virzienā skatīties uz mājaslapas SEO optimizāciju un kuri varētu būt galvenie klupšanas akmeņi.

Piesakies jaunumiem un saņem

SEO Audita čeklistu savā E-pastā!

Pārliecinies par SEO situāciju mājaslapā ar vienkāršu, bet efektīvu 11 soļu SEO audita čeklistu. 

Par autoru

Ritvars ir SEO un satura mārketinga speciālists. Gadiem ejot viņš ir uzkrājis pieredzi interneta mārketingā un ar to dalās mūsu blogā.