Kā 5 minūtēs atrast vismaz 20 atslēgvārdus?

Aigars Cepītis | SEO

atslēgas vārdu izpēte

Kā 5 minūtēs atrast vismaz 20 atslēgvārdus tālākai SEO stratēģijai?

Atslēgvārdi ir pamats visai SEO optimzācijai. Tas ir SEO elements, ap kuru veidot tālāko uzņēmuma SEO stratēģiju. Atslēgvārdi ir noteiktas frāzes, kā potenciāli klienti meklē sev nepieciešamo informāciju (problēmas risinājumus). Piemēram, ja automašīnai nepieciešams nomainīt ziemas riepas, tad interneta lietotājs Google.lv ieraksta terminu “riepu serviss” un izvēlas kādu no pirmajiem 10 rezultātiem vai arī rezultātus, kas ir otrajā un trešajā Google rezultātu lapā (šis gan notiek diezgan retos gadījumos).

Ne visi atslēgvārdi ir vienādi, tādēļ ir svarīgi saprast, kā tie iedalās, lai potenciāli uz mājas lapu atvestu kvalitatīvu auditoriju.

Atslēgvārdus iedala sekojošās grupās:
  • Vispārīgie atslēgvārdi (auto noma, portatīvais dators, velosipēds utt.);
  • Pirkuma atslēgvārdi (nomāt hyndai automašīnu, pirkt portatīvo datoru spēlēm, pirkt kalnu velosipēdu internetā utt.);
  • Atslēgvārds + lokācija (auto noma Rīgas centrā, datoru interneta veikals Rīgā utt.);
  • Informatīvie atslēgvārdi (kas jāzina nomājot auto, padomi, kā izvēlēties datoru, apple portatīvie datori atsauksmes utt.);
  • Long tail atslēgvārdi (lēta auto noma bez stāža, portatīvais dators ar ssd disku, portatīvais dators samsung rv510, cube velosipēdi atsauksmes, kalnu velosipēdi akcija, scott kalnu velosipēdi internetā utt.)

atslēgvārds - scott kalnu velosipēdi

Galvenais pēc atslēgvārdu iedalījuma ir saprast to, cik gatavs ir mājas lapas apmklētājs veikt pirkumu vai pietiekties pakalpojumam (vai izpildīt kādu citu mājas lapas definēto mērķi). Piemēram, veicot meklējumu “velosipēds”, mēs nezinām, vai potenciālais klients Google meklē velosipēdu bērnam vai vīrietiem, vai sievietei. Tāpat mēs nezinām, vai tiek meklēts kalnu velsoipēds, pilsētas velosipēds vai šosejas velosipēds. Visdrīzāk šī persona, kura meklē sāda tipa vispārīgo atslēgvārdu “velosipēds”, ir pašā pirkuma ceļa sākumā, un, iespējams, vēl paies ilgs laiks, kamēr tiks pieņemts lēmums par pirkumu.

Par piemēru arī apskatam citu atslēgvārdu grupu – long tail atslēgvārdi. Tos lieto tie Google lietotāji, kas jau pietiekoši detalizēti definē meklējuma pieprasījumu, piemēram, scott kalnu velosipēdi internetā. Te jau potenciālais pircējs zina, ko vēlas, proti, viņu interesē tieši Scott zīmola velosipēds. Viņš zina, ka vēlas tieši šī tipa – kalnu velosipēdu, un interesējas par tieši šī zīmola velosipēda iegādi internetā.

Kur meklēt un atrast atslēgvārdus?

Kā minēts virsrakstā “Kā 5 minūtēs atrast vismaz 20 atslēgvārdus tālākai SEO stratēģijai?”, tad lai to realizētu mums būs nepieciešams tikai viens rīks. Tas ikvienam pieejams pilnīgi bez maksas: Keyword Shitter, vienkārši, vai ne?

Hidden Content

Ievadot KeywordShitter rīkā divus vispārīgus atslēgvārdus “velosipēds” un “velosipēdi”, uzsāksim atslēgvārdu izpētes procesu.

Atslēgvārdu izpēte, izmantojot rīku “Keyword Shitter”

atslēgvārdu izpēte ar keyword shitter

Rezultātā Keyword Shitter piedāvā vairāk nekā 400 atslēgvārdus, ko iespējams izmantot tālākā SEO stratēģijā (pats galvenais, ka šie dati tiek iegūti aptuveni 30 sekundēs). Tā kā šī rīka nosaukums ir nedaudz amizants un bieži vien cilvēkos izraisa smīnu, šis rīks patiesi ir ļoti vienkāršs un noderīgs. Tieši tā, tas ir “Shitter”, tādēļ no visa piedāvāta atslēgvārdu daudzuma ir jāizvēlas atbilstošākie (atslēgvārdu sarakstu iespējams lejupielādēt txt formātā un pēc tam ērti apskatīt visus iegūtos atslēgvārdus).

Uzreiz redzamas 3 lieliskas tēmas bloga rakstiem (velosipēds promiles atslēgvārdu ignorējam, jo tā nav tēma, par ko rakstīt, lai gan cilvēki šādu pieprasījumu Google meklētājā veic), kas, šķiet, ir aktuāla problēma velobraucējiem:

  • velosipēds sabiedriskajā transportā
  • velosipēds vilcienā
  • velosipēds starppilsētu autobusā

Katram no šiem atslēgvārdiem izveidojam bloga rakstu vai arī apvienojam visus 3 atslēgvārdus un uzrakstam vienu garāku rakstu, iekļaujot visas šīs tēmas.

Ok, tālāk skatāmies atslēgvārdus, kas jau varētu būt saistīti ar pirkuma veikšanu (apmeklētājs, kurš jau konkrētāk definē savas vajadzības):

velosipēds bērniem, velosipēds scott, velosipēds merida, velosipēds ar alumīnija rāmi, velosipēds ar bērnu sēdeklīti, sieviešu velosipēds ar grozu, velosipēds bērnam 6 gadi, bērnu velosipēds 16 collas, velosipēds cube, velosipēds classic, velosipēds cross, 29 collu velosipēds, downhill velosipēds, dirt velosipēds, velsoipēds cena, velosipēds ar kāju bremzi, velosipēds ar elektromotoru

Apskatīti aptuveni 20% no Keyword Shitter piedāvātajiem atslēgvārdiem un kopā atrasti jau 20 atslēgvārdi (atslēgvārdu izpētei iztērētais laiks – mazāk par 5 minūtēm), kurus iekļaut tālākajā SEO stratēģijā.

Svarīgi saprast, ka katram no šiem atslēgvārdiem vai atslēgvārdu grupai pretī jābūt atbilstošam saturam, lai mājas lapu veiksmīgi “norankotu” Google meklētāja rezultātos. Neaizmirsti, ka saturam jābūt oriģinālam un formatētam. Ieteicams pievienot arī multimediju saturu – bildes, video. Un pats galvenais – saturam jābūt saistošam mājas lapas apmeklētājam. Bet par satura tēmu vairāk kādā citā Organic bloga rakstā!

Tavi jautājumi vai komentāri par šo tēmu?

Par autoru

Aigars ir SEO speciālists ar vairāk kā 7 gadu pieredzi. Viņš ir palīdzējis vairāk kā 300 uzņēmumiem attīstīties un augt Google un citu meklētāju organiskajos rezultātos.