TOP 5 bezmaksas SEO rīki

bezmaksas SEO rīki

Ja tikai sāc iepazīt SEO, maksāt kaudzi naudas par profesionālu rīku izmantošanu, pagaidām varētu nebūt pats labākais risinājums. Labās ziņas ir tās, ka pastāv vairāki bezmaksas SEO rīki, kas iesācējiem var būt pilnīgi pietiekami, lai sāktu optimizēt mājas lapu un redzēt reālus rezultātus savā digitālā mārketinga stratēģijā.
Šajā rakstā aplūkosim 5 bezmaksu SEO rīku funkcijas, priekšrocības un paskaidrosim kā tos sākt pielietot.

Bezmaksas SEO rīku izmantošanas priekšrocības

Bezmaksas SEO rīki ir lielisks risinājums maziem uzņēmumiem un iesācējiem, kuri vēlas uzlabot vietnes redzamību ar ierobežotiem resursiem. Tie piedāvā vienkāršu piekļuvi un intuitīvus interfeisus, kas neprasa tehniskas zināšanas vai sarežģītu apmācību, padarot tos pieejamus ikvienam. Turklāt, šie rīki tiek regulāri atjaunināti, lai atbilstu jaunākajām SEO tendencēm un prasībām, nodrošinot to pastāvīgu efektivitāti.

Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console (GSC) rīks, nodrošina vismodernākos un aktuālākos SEO datus reāllaikā. Tas palīdz pārraudzīt tavas vietnes SEO veiktspēju, identificēt tehniskās SEO problēmas, uzlabot pozīcijas meklēšanas rezultātos un uzturēt vietnes digitālo klātbūtni. Tāpēc, to ir vērts izprast, pat, ja rīks no sākums šķiet sarežģīts.

Galvenās funkcijas un priekšrocības

  1. Meklēšanas datu analīze

GSC sniedz detalizētu informāciju par to, kādas meklēšanas frāzes aizved lietotājus uz tavu vietni, cik bieži tavas lapas parādās meklēšanas rezultātos (impressions), cik daudz klikšķu tās saņem un kāda ir vidējā pozīcija meklēšanas rezultātos. Šie dati ļauj izprast, kuri atslēgvārdi un lapas ir visefektīvākās, un kur nepieciešami uzlabojumi.

  1. Indeksēšanas problēmu identificēšana

Indeksēšana ir process, kurā Google analizē un saglabā informāciju par tavas mājas lapas saturu, lai to varētu parādīt meklēšanas rezultātos. GCS palīdz identificēt indeksēšanas problēmas, piemēram, nepareizas novirzīšanas, trūkstošus robots.txt failus vai kādu saturu, kam Google nevar piekļūt tehnisku iemeslu dēļ. 

  1. Lietotāju pieredzes uzlabošana

Pamata Tīmekļa Rādītāji (Core Web Vitals) ir Google noteikti galvenie lietotāja pieredzes rādītāji, kas mēra vietnes ielādes ātrumu, mijiedarbību un vizuālo stabilitāti, lai uzlabotu tīmekļa vietnes kvalitāti. GSC par tiem piedāvā pārskatus, kas ļauj uzlabot vietnes ielādes ātrumu un vispārējo lietotāju pieredzi, tādējādi pozitīvi ietekmējot SEO rezultātus.

Kā efektīvi izmantot GSC?

Lai piekļūtu GSC datiem, nepieciešams apstiprināt, ka esi vietnes īpašnieks. To var izdarīt, izmantojot vairākas metodes, piemēram, pievienojot HTML failu vietnes saknes direktorijā vai izmantojot Google Analytics izsekošanas ID. Kad tas izdarīts, vari piekļūt savas lapas informācijai.

  1. Pievieno vietnes karti (sitemap). Iesniedzot vietnes karti GSC, tu palīdzi Googlei atrast un indeksēt svarīgāko saturu tavā vietnē, nodrošinot, ka jaunās un atjauninātās lapas tiek ātrāk iekļautas meklēšanas rezultātos.
  2. Izmanto URL pārbaudes rīku (URL Inspection Tool). Šis rīks ļauj pārbaudīt, kā Google redz konkrētu lapu tavā vietnē, vai tā ir indeksēta un vai pastāv kādas problēmas, kas kavē tās parādīšanos meklēšanas rezultātos.
  3. Analizē veiktspējas pārskatu (Performance Report). Veiktspējas pārskats sniedz ieskatu par kopējo klikšķu skaitu, impresijām, vidējo klikšķu skaitu (CTR) un vidējo pozīciju. Analizējot šos datus, vari identificēt, kuri atslēgvārdi un lapas darbojas labi un kur nepieciešami uzlabojumi.
  4. Pārraugi indeksēšanas pārskatu (Index Report): Šis pārskats parāda, kuras lapas ir veiksmīgi indeksētas un kurām ir problēmas, piemēram, kļūdas vai brīdinājumi, kas var ietekmēt tavas vietnes redzamību.

Bet tas nav viss ko tu vari darīt ar GSC. Lai uzlabotu SEO, tu vari izmantot Search Console, lai veiktu atslēgvārdu izpēti, pārbaudīt savu vidējo pozīciju konkrētām vaicājumu frāzēm, pārbaudīt savu backlink profilu, novērst atslēgvārdu kanibalizācijas problēmas …un vairāk! Ir vērts apgūt GCS un izpētīt visu ko šis rīks sniedz.

Ahrefs Free Keyword Generator

Ahrefs Free Keyword GeneratorAhrefs Free Keyword Generator ir vienkārši lietojams rīks, kura galvenais uzdevums ir ģenerēt atbilstošus un vērtīgus atslēgvārdus tavas vietnes saturam. Tas ļauj identificēt augsta potenciāla atslēgvārdus, kurus cilvēki meklē, un veidot saturu, kas atbilst lietotāju interesēm un nodomiem.

Kā izmantot Ahrefs atslēgvārdu izpētē

  1. Ievadi galveno tēmu vai atslēgvārdu. Sāc ar sava satura vai uzņēmuma galveno tēmu. Piemēram, ja strādā pie raksta par “dārza rīkiem”, ievadi šo atslēgvārdu rīka meklētājā.
  2. Izvēlies valodu vai valsti. Lai iegūtu atslēgvārdus, kas ir specifiski konkrētai auditorijai, izvēlies valsti vai valodu, uz kuru mērķē.
  3. Aplūko rezultātus. Rīks sniegs līdz pat 100 atslēgvārdu idejām, kā arī saistīto atslēgvārdu sarakstu. Papildus redzēsi:
  • Meklējumu apjomu: norāda, cik bieži lietotāji meklē konkrētu vārdu mēnesī.
  1. Atlasi atbilstošākos atslēgvārdus. Izvēlies atslēgvārdus ar labu meklējumu apjoma un konkurences līdzsvaru, lai optimizētu saturu.

Ahrefs Free Keyword Generator būtiski uzlabo SEO stratēģiju, piedāvājot plašas iespējas atklāt jaunus satura virzienus. Tas palīdz identificēt atslēgvārdus, kas cieši saistīti ar tavu nozari vai produktu, sniedzot vērtīgas idejas satura veidošanai. Turklāt, rīks koncentrējas uz lietotāja nodomiem, jo ģenerētie atslēgvārdi precīzi atspoguļo to, ko cilvēki aktīvi meklē, ļaujot radīt saturu, kas atbilst viņu interesēm un vajadzībām.

Google Trends

Google TrendsGoogle Trends ir bezmaksas rīks, kas parāda, kādas tēmas un atslēgvārdi ir populāri noteiktā laika periodā un ģeogrāfiskajā apgabalā. Tas ļauj izsekot lietotāju intereses izmaiņām un analizēt, kā konkrētas tēmas piesaista uzmanību dažādos tirgos. Šis rīks ir īpaši vērtīgs, lai identificētu sezonālās tendences, konkurētspējīgas nišas un jaunas iespējas, kas var uzlabot jūsu SEO stratēģiju vai satura mārketingu.

Kā izmantot Google Trends

Google Trends piedāvā vienkāršus soļus, lai analizētu populārās tēmas.

  1. Ievadi meklēšanas terminu. Norādi atslēgvārdu vai tēmu, kuru vēlies izpētīt.
  2. Izvēlies reģionu un laika periodu. Pielāgojiet iestatījumus, lai saņemtu datus par konkrētu valsti, pilsētu vai pasaules daļu noteiktā laika posmā.
  3. Izmanto saistīto vaicājumu sadaļu. Apskati kādi saistītie atslēgvārdi un vaicājumi ir ieguvuši popularitāti. Tas palīdz identificēt līdzīgas tēmas, kuras var integrēt savā saturā.
  • Izvērtē reģionālās atšķirības. Izmanto reģionālos datus, lai saprastu, kurās vietās konkrētā tēma ir vispieprasītākā.
Kā izmantot Google Trends


Google Trends atklāj aktuālos atslēgvārdus un tēmas, kas ir uzplaukuma stadijā vai jau ir  populāras. Tas ļauj:

  • Identificēt trendīgos atslēgvārdus, kurus lietotāji meklē arvien biežāk.
  • Noteikt sezonālās tēmas, kas var būt svarīgas konkrētos gadalaikos.
  • Saprast, kuri ilgtermiņa atslēgvārdi saglabā savu vērtību un popularitāti.
  • Atrast eksplodējošas tēmas (Exploding Topics), kuras var ātri piesaistīt uzmanību un palielināt datplūsmu, ja tās tiek laikus iekļautas satura plānā.

PageSpeed Insights

PageSpeed InsightsTīmekļa vietnes ielādes ātrums ir kritisks SEO faktors, kas tieši ietekmē lietotāju pieredzi un Google meklēšanas rezultātu pozīcijas. Google izmanto ielādes ātrumu kā ranga faktoru, jo lēnas vietnes var novest pie augstāka atlēcienu līmeņa (Bounce Rate) un zemākas lietotāju iesaistes. Lietotāji sagaida ātru un vienmērīgu pārlūkošanu – ja lapa ielādējas ilgāk par 3 sekundēm, aptuveni 40% lietotāju var izvēlēties to pamest.

Vietnes ar ātrāku ielādes laiku bieži iegūst priekšrocības, nodrošinot labāku lietotāju pieredzi, kas veicina ilgāku uzturēšanās laiku un augstākas pozīcijas meklēšanas rezultātos.

Kā PageSpeed Insights palīdz uzlabot vietnes veiktspēju

PageSpeed Insights ir Google rīks, kas analizē jūsu vietnes ielādes ātrumu gan mobilajās ierīcēs, gan datoros, sniedzot detalizētus pārskatus un ieteikumus veiktspējas uzlabošanai.

  • Ielādes ātruma mērīšana. Rīks analizē tavas vietnes ielādes laiku, identificē ātruma problēmas un aprēķina kopējo veiktspējas rādītāju (Performance Score).
  • Core Web Vitals novērtējums. PageSpeed Insights izvērtē trīs svarīgus faktorus: Largest Contentful Paint (LCP), First Input Delay (FID) un Cumulative Layout Shift (CLS) – kas norāda, cik ātri lietotājs var redzēt un izmantot vietni.
  • Ieteikumi optimizācijai. Rīks piedāvā konkrētus tehniskus ieteikumus, piemēram, kā samazināt servera reakcijas laiku, optimizēt attēlus vai izmantot kešatmiņu, lai uzlabotu ielādes ātrumu.
  • Reāllaika dati un simulācijas. PageSpeed Insights analizē gan reālos lietotāju datus, gan simulācijas, lai nodrošinātu visaptverošu skatījumu uz veiktspējas problēmām.

Regulāra PageSpeed Insights izmantošana, nodrošinās jūsu lapas atbilstību SEO prasībām un uzlabos lietotāju apmierinātību.

Google Analytics

Google Analytics

Google Analytics ir bezmaksas rīks, ko izstrādājis Google, lai palīdzētu vietņu īpašniekiem izsekot un analizēt apmeklētāju uzvedību mājas lapā. Tas sniedz informāciju par datplūsmu, piemēram:

  • Cik lietotāju apmeklē vietni un no kurienes viņi nāk (meklētājprogrammas, sociālie tīkli utt.).
  • Kāds ir viņu demogrāfiskais profils – vecums, dzimums, atrašanās vieta un izmantotās ierīces.
  • Ko apmeklētāji dara vietnē -kuras lapas tiek apmeklētas visbiežāk, cik ilgi lietotāji uzturas, un kā viņi pārvietojas starp lapām.
  • Konversijas un mērķu sasniegšana. Vai apmeklētāji veic vēlamās darbības, piemēram, pirkumus, reģistrācijas vai lejupielādes.

Šī informācija palīdz pieņemt gudrus lēmumus par satura un mārketinga stratēģijām, uzlabojot vietnes veiktspēju un lietotāju pieredzi.

Kā izmantot Analytics, lai uzlabotu SEO stratēģiju

Lai uzlabotu SEO stratēģiju, izmantojot Google Analytics, koncentrējieties uz šiem datiem:

  1. Organiskās datplūsmas analīze. Izseko cik daudz apmeklētāju nāk no meklētājprogrammām, lai novērtētu SEO pasākumu efektivitāti.
  2. Atslēgvārdu veiktspēja. Integrē Google Search Console, lai identificētu, kuri meklēšanas vaicājumi piesaista apmeklētājus, un optimizē saturu atbilstoši šiem atslēgvārdiem.
  3. Iesaistes rādītāji. Analizē lapā pavadīto laiku un lapu skatījumus vienā sesijā, lai saprastu, cik labi saturs atbilst lietotāju vajadzībām.
  4. Mērķlapu (landing page) veiktspēja. Novērtē, kuras lapas piesaista visvairāk organiskās datplūsmas un veicina konversijas lai noteiktu kuras stratēģijas ir visefektīvākās.
  5. Demogrāfiskie un ģeogrāfiskie dati: Izpēti apmeklētāju vecumu, dzimumu, atrašanās vietu un intereses, lai pielāgotu saturu un SEO taktikas konkrētām auditorijām.
  6. Tehniskie rādītāji. Pārbaudi lapas ielādes ātrumu un mobilo ierīču lietojamību, jo šie faktori ietekmē gan lietotāju pieredzi, gan meklētājprogrammu klasifikāciju.

Regulāri analizējot šos datus, vari pieņemt pamatotus lēmumus, kas uzlabo vietnes redzamību un veiktspēju meklētājprogrammās.

Kā izvēlēties piemērotākos rīkus savai SEO stratēģijai?

Lai izvēlētos piemērotākos rīkus savai SEO stratēģijai, vispirms nosaki savas vietnes galvenās vajadzības – vai tā ir atslēgvārdu izpēte, tehniskā SEO optimizācija, datplūsmas analīze vai lapas ātruma uzlabošana. 

Izmēģini dažādus rīkus un novērtē, kuri sniedz visnoderīgākos datus un funkcijas. Apvieno vairākus rīkus, lai iegūtu pilnīgāku priekšstatu par vietnes veiktspēju un izveidotu efektīvu stratēģiju, kas balstīta uz datiem.

Kā SEO pārvērš Tavu mājaslapu par patstāvīgu klientu piesaistes mehānismu?