Atslēgvārdi noskaidroti? Laiks monitoringam!

Aigars Cepītis | SEO

Pirms uzsākt jebkādas SEO optimizācijas aktivitātes savā mājas lapā (iekšējā SEO optimizācija) vai arī ārpus tās (ārējā SEO optimizācija), svarīgi saprast, kādi ir mājas lapas rādītāji. Viens no svarīgākajiem, ko var arī viegli izanalizēt, ir mājas lapas atslēgvārdu pozīcijas Google meklētāja (vai arī citu meklētāju) rezultātos.

Kā apzināt savas biznesa nišas atslēgvārdus? (2 vienkārši soļi)

  1. Mums noteikti ir zināmi galvenie atslēgvārdi, kas saistīti ar mūsu biznesu. Piefiksējam šos atslēgvārdus (dažādu piezīmju veikšanai iesakām izmantot vienkāršu un ērtu online rīku – Google Keep). Tiem vajadzētu būt 3 – 5 atslēgvārdiem, kas tieši saistās ar Jūsu biznesu. Piemēram, viena no internetveikala apakškategorijām sporta preču sadaļā ir pulsometri. Tātad atslēgvārdi, kurus varētu uzreiz piefiksēt, neveicot nekādu dziļāku izpēti, kas saistās ar šo tēmu, ir: pulsometri, pulsometrs, garmin, polar, skriešana.
  2. Ievadām galvenos atslēgvārdus Google meklētājā un apskatāmies, ko vēl interneta lietotāji meklē saistībā ar šo tēmu. Piemēram, ievadot meklētājā atslēgvārdu “pulsometrs”, Google mums uzreiz pasaka, kā vēl Google lietotāji meklē saistītos atslēgvārdus. Tā mēs varam iegūt pietiekoši daudz atslēgvārdu ideju, kā tieši meklē šāda tipa produktus (skatāmies rezultātus Google meklētājā apakšā – Related searches).

atslēvārdi

Hidden Content

Tātad, ievadot Google meklētājā galveno atslēgvārdu “pulsometrs”, esam vēl papildus ieguvuši 8 atslēgvārdus:

  • pulsometrs iesācējiem (var izveidot atsevišķu landing lapu vai arī sagatavot bloga rakstu par labākajiem pulsometriem, ja tikko ir uzsāktas sporta gaitas),
  • pulsometrs garmin (landing lapa ar ražotājā Garmin produktiem),
  • pulsometrs cena (bloga raksts par pulsometriem, to iedalījumu pēc cenām un funkcionalitātes) ,
  • pulsometrs polar (landing lapa ar ražotājā Polar produktiem), labākie pulsometri (šo var iekļaut kādā no iepriekš minēto atslēgvārdu rakstiem),
  • pulsometri skriešanai (bloga raksts vai atsevišķa landing lapa), pulsometrs bez jostas (bloga raksts vai atsevišķa landing lapa),
  • puslometrs sigma (landing lapa ar ražotājā Sigma produktiem).

Un tā šo procesu varam turpināt ar visiem iepriekš atrastajiem galvenajiem atslēgvārdiem.

Ieteikums! Ja digitālā mārketinga stratēģijā tiek izmantotas Google Adwords sniegtās iespējas, tad tas būtiski atvieglo atslēgvārdu apzināšanas procesu, jo atslēgvārdus varam izeksportēt. Tāpat jau arī redzam, kuri no visiem atslēgvārdi nes mums ienākumus, un kuri strādā kā informatīvie atslēgvārdi, piemēram, “kā pareizi skriet lai notievētu”.

Atslēgvārdi ir iegūti, ko tālāk?

Nākamais solis ir izvēlēties kādu no atslēgvārdu monitoringa piedāvātajām programmām. Izvēloties šo programmu, ir jāizvērtē divi būtiski faktori:

  1. Kāds būs kopējais atslēgvārdu skaits, kas tiks pievienoti monitoringa sistēmā (no atslēgvārdu skaita ir atkarīgas ikmēneša izmaksas par rīka izmantošanu);
  2. Vai vēlamies monitorēt savas mājas lapas pozīcijas, vai arī pievienot TOP konkurentu mājas lapas un sekot arī konkurentu atslēgvārdu pozīcijām;
  3. Kādas papildus iespējas paralēli atslēgvārdu monitoringam vēlamies saņemt?

Kad esam sapratuši mūsu definētās prasības atslēgvārdu monitoringa sistēmai, varam izvēlēties kādu konkrētu sistēmu no pietiekami plašā piedāvājumu klāsta. Mēs izmantojam divas atslēgvārdu monitoringa sistēmas (laika gaitā ir izmēģinātas ap 15 no TOP sistēmām, jo katrai no tām var pieteikties uz izmēģinājuma periodu, lai novērtētu programmas funkcionalitāti, lietotāja saskarni u.c. piedāvātās iespējas). Šajā rakstā tiks apskatīta viena no programmām – Serpbook.com (otra atslēgvārdu monitoringa sistēma – Accuranker.com paredzēta lielākiem projektiem un būs ievērojami dārgāka, jo minimālā paka jau satur 300 atslēgvārdu monitoringa iespējas).

Zemāk ar piemēriem un ekrānšāviņiem uzskaitīsim iespējas, ko piedāvā Serpbook.com atslēgvārdu monitoringa sistēma.

Serpbook.com

Ar visām Serpbook.com atslēgvārdu monitoringa sistēmas iespējam vairāk varat iepazīties mājas lapā – https://serpbook.com/, taču galvenās priekšrocības, kurām vērts pievērst uzmanību, ir:

  • Vienkārša un saprotama lietotāja saskarne;
  • Viegli kopīgot  konkrētā projekta rezultātus (nosūtīt unikālu saiti, kuru var apskatīt iekviens, kas ir saņēmis saiti) ar citām iesaistītajām personām;
  • Ja projektam ir neliels atslēgvārdu skaits, tad šī monitoringa programma būs pati piemērotākā, jo piedāvā mazāko plānu ar iekļautiem 100 atslēgvārdiem;
  • Iespēja atjaunot atslēgvārdu pozīcijas jebkurā laikā, piemēram, pēc 10 minūtēm ir sanāksme un lai iegūtu svaigākos atslēgvārdu pozīciju datus, jānospiež poga “Update Keyword Rankings”. Pavisam īsā laikā būs pieejami svaigākie dati, kurus varēs prezentēt vadībai/citiem projekta dalībniekiem/sadarbības partneriem utt.

Par piemēru izmantosim iepriekš minētos atslēgvārdus: pusometri, pulsometrs (divi vispārīgie atslēgvārdi), kā arī pārējie atslēgvārdi, ko ieteica Google, kā tiek meklēti saistītie produkti: pulsometrs iesācējiem, pulsometrs garmin, pulsometrs cena, pulsometrs polar, labākie pulsometri, pulsometri skriešanai, pulsometrs bez jostas, pulsometrs sigma.

serpbook

1.solis. Vadoties pēc produktu nosaukuma, laukumā “input one keyword per line” pievienojam (ierakstām) nejauši izvēlētu domēna vārdu. Mūsu piemērā apskatīsim 1a.lv, jo šim interneta veikalam ir pietiekoši plašs pulsometru piedāvājums.

2.solis. Tālāk pievienojam jau iepriekš definētos atslēgvārdus.

3.solis. Izvēlamies valsti, kurā vēlamies sekot līdzi atslēgvārdu pozīcijām. Un, ja mums interesē Google.lv rezultāti, tad attiecīgi to arī izvēlamies.

4.solis. Nospiežam pogu “Add Keywords”.

atslēgvārdi

Kad nospiesta poga “Add Keywords”, ir uzsākts iepriekš definēto atslēgvārdu pozīciju monitoringa process. Viss, kas jādara – nedaudz jāuzgaida, un dati par atslēgvārdu pozīcījām dažu sekunžu laikā tiks apkopoti ērtā, pārskatāmā veidā.

Apskatot konkrētos atslēgvārdus, varam secināt, ka 1a.lv ir daudz neizmantotā potenciāla šajā produktu kategorijā, jo neviens no atslēgvārdiem nav atrodams Google.lv meklētāja Top10 rezultātos, bet pārdošanā esošie produkti ir pietiekoši dārgi, un interneta veikala 1a.lv pulsometru piedāvājums ir gana plašs (daudz modeļu no dažādiem ražotājiem).

Padoms! Iesakām veikt atslēgvārdu pozīciju monitoringu 2 – 3 reizes nedēļa. Tas ļaus labāk saprast, vai veiktās SEO aktivitātes ir devušas vēlamo rezultātu (šo vajadzētu darīt arī tad, ja SEO pakalpojumu Jums sniedz kāds ārpus uzņēmuma darbinieks – pašnodarbinātais, aģentūra utt).

Piemērs. Varam uzrakstīt kādu noderīgu bloga rakstu, iesaistot atslēgvārdu “pulsometri skriešanai”. Raksta nosaukums varētu būt  “TOP 10 pulsometri skriešanai – Gan iesācājiem, gan profesionāļiem”. Tālāk jau varam sekot līdzi rezultātiem – vai mājas lapa pēc kāda laika perioda uz šo atslēgvārdu pārādās kādā no Google meklētājā pozīcijām, vai nē.

Citas atslēgvārdu monitoringa platformas (ir iespēja pieteikties bezmaksas izmēģinājuma periodam):

  1. Accuranker.com
  2. Seranking.com
Kopsavilkums:
  • Pirms uzsāc atslēgvārdu monitoringu, ieteicams veikt atslēgvārdu izpēti (Vairāk par to var uzzināt šajā OrganicMarketing.lv bloga rakstā);
  • Izvēlies kādu no atslēgvārdu monitoringa sistēmām (lai saprastu, kurai dot priekšroku, vadoties pēc saviem izvirzītajiem kritērijiem, piesakies izmēģinājuma periodam un notestē katru no sistēmām: Serpbook.com, Accuranker.com. vai Seranking.com);
  • Atslēgvārdu izpētē iegūtos atslēgvārdus pievieno monitoringa sistēmai;
  • Apskati savas mājas lapas pozīcijas (atkārto šo darbību 2 – 3 reizes/nedēļā);
  • Kad mājas lapā ievieto jaunu saturu, pievieno arī rakstam atbilstošos atslēgvārdus monitoringa sistēmā, un redzēsi, cik ļoti Google patiks tavs saturs 🙂

Tavi jautājumi vai komentāri par šo tēmu?

Par autoru

Aigars ir SEO speciālists ar vairāk kā 7 gadu pieredzi. Viņš ir palīdzējis vairāk kā 300 uzņēmumiem attīstīties un augt Google un citu meklētāju organiskajos rezultātos.