
Saņem praktisko SEO ceļvedi u.c vērtīgu info saistībā ir interneta mārketingu savā e-pastā!
Pirms uzsākt jebkādas SEO optimizācijas aktivitātes savā mājas lapā (iekšējā SEO optimizācija) vai arī ārpus tās (ārējā SEO optimizācija), svarīgi saprast, kādi ir mājas lapas rādītāji. Viens no svarīgākajiem, ko var arī viegli izanalizēt, ir mājas lapas atslēgvārdu pozīcijas Google meklētāja (vai arī citu meklētāju) rezultātos.
Tātad, ievadot Google meklētājā galveno atslēgvārdu “pulsometrs”, esam vēl papildus ieguvuši 8 atslēgvārdus:
Un tā šo procesu varam turpināt ar visiem iepriekš atrastajiem galvenajiem atslēgvārdiem.
Ieteikums! Ja digitālā mārketinga stratēģijā tiek izmantotas Google Adwords sniegtās iespējas, tad tas būtiski atvieglo atslēgvārdu apzināšanas procesu, jo atslēgvārdus varam izeksportēt. Tāpat jau arī redzam, kuri no visiem atslēgvārdi nes mums ienākumus, un kuri strādā kā informatīvie atslēgvārdi, piemēram, “kā pareizi skriet lai notievētu”.
Nākamais solis ir izvēlēties kādu no atslēgvārdu monitoringa piedāvātajām programmām. Izvēloties šo programmu, ir jāizvērtē divi būtiski faktori:
Kad esam sapratuši mūsu definētās prasības atslēgvārdu monitoringa sistēmai, varam izvēlēties kādu konkrētu sistēmu no pietiekami plašā piedāvājumu klāsta. Mēs izmantojam divas atslēgvārdu monitoringa sistēmas (laika gaitā ir izmēģinātas ap 15 no TOP sistēmām, jo katrai no tām var pieteikties uz izmēģinājuma periodu, lai novērtētu programmas funkcionalitāti, lietotāja saskarni u.c. piedāvātās iespējas). Šajā rakstā tiks apskatīta viena no programmām – Serpbook.com (otra atslēgvārdu monitoringa sistēma – Accuranker.com paredzēta lielākiem projektiem un būs ievērojami dārgāka, jo minimālā paka jau satur 300 atslēgvārdu monitoringa iespējas).
Zemāk ar piemēriem un ekrānšāviņiem uzskaitīsim iespējas, ko piedāvā Serpbook.com atslēgvārdu monitoringa sistēma.
Ar visām Serpbook.com atslēgvārdu monitoringa sistēmas iespējam vairāk varat iepazīties mājas lapā – https://serpbook.com/, taču galvenās priekšrocības, kurām vērts pievērst uzmanību, ir:
Par piemēru izmantosim iepriekš minētos atslēgvārdus: pusometri, pulsometrs (divi vispārīgie atslēgvārdi), kā arī pārējie atslēgvārdi, ko ieteica Google, kā tiek meklēti saistītie produkti: pulsometrs iesācējiem, pulsometrs garmin, pulsometrs cena, pulsometrs polar, labākie pulsometri, pulsometri skriešanai, pulsometrs bez jostas, pulsometrs sigma.
1.solis. Vadoties pēc produktu nosaukuma, laukumā “input one keyword per line” pievienojam (ierakstām) nejauši izvēlētu domēna vārdu. Mūsu piemērā apskatīsim 1a.lv, jo šim interneta veikalam ir pietiekoši plašs pulsometru piedāvājums.
2.solis. Tālāk pievienojam jau iepriekš definētos atslēgvārdus.
3.solis. Izvēlamies valsti, kurā vēlamies sekot līdzi atslēgvārdu pozīcijām. Un, ja mums interesē Google.lv rezultāti, tad attiecīgi to arī izvēlamies.
4.solis. Nospiežam pogu “Add Keywords”.
Kad nospiesta poga “Add Keywords”, ir uzsākts iepriekš definēto atslēgvārdu pozīciju monitoringa process. Viss, kas jādara – nedaudz jāuzgaida, un dati par atslēgvārdu pozīcījām dažu sekunžu laikā tiks apkopoti ērtā, pārskatāmā veidā.
Apskatot konkrētos atslēgvārdus, varam secināt, ka 1a.lv ir daudz neizmantotā potenciāla šajā produktu kategorijā, jo neviens no atslēgvārdiem nav atrodams Google.lv meklētāja Top10 rezultātos, bet pārdošanā esošie produkti ir pietiekoši dārgi, un interneta veikala 1a.lv pulsometru piedāvājums ir gana plašs (daudz modeļu no dažādiem ražotājiem).
Padoms! Iesakām veikt atslēgvārdu pozīciju monitoringu 2 – 3 reizes nedēļa. Tas ļaus labāk saprast, vai veiktās SEO aktivitātes ir devušas vēlamo rezultātu (šo vajadzētu darīt arī tad, ja SEO pakalpojumu Jums sniedz kāds ārpus uzņēmuma darbinieks – pašnodarbinātais, aģentūra utt).
Piemērs. Varam uzrakstīt kādu noderīgu bloga rakstu, iesaistot atslēgvārdu “pulsometri skriešanai”. Raksta nosaukums varētu būt “TOP 10 pulsometri skriešanai – Gan iesācājiem, gan profesionāļiem”. Tālāk jau varam sekot līdzi rezultātiem – vai mājas lapa pēc kāda laika perioda uz šo atslēgvārdu pārādās kādā no Google meklētājā pozīcijām, vai nē.
Citas atslēgvārdu monitoringa platformas (ir iespēja pieteikties bezmaksas izmēģinājuma periodam):
Tavi jautājumi vai komentāri par šo tēmu?