Atslēgvārdi ir pamats visai SEO optimzācijai. Tas ir SEO elements, ap kuru veidot tālāko uzņēmuma SEO stratēģiju.
Atslēgvārdi ir noteiktas frāzes, kā potenciāli klienti meklē sev nepieciešamo informāciju (problēmas risinājumus). Piemēram, ja automašīnai nepieciešams nomainīt ziemas riepas, tad interneta lietotājs Google.lv ieraksta terminu “riepu serviss” un izvēlas kādu no pirmajiem 10 rezultātiem vai arī rezultātus, kas ir otrajā un trešajā Google rezultātu lapā (šis gan notiek diezgan retos gadījumos).
Ne visi atslēgvārdi ir vienādi, tādēļ ir svarīgi saprast, kā tie iedalās, lai potenciāli uz mājas lapu atvestu kvalitatīvu auditoriju.
Atslēgvārdus iedala sekojošās grupās:
- Vispārīgie atslēgvārdi (auto noma, portatīvais dators, velosipēds utt.);
- Pirkuma atslēgvārdi (nomāt hyndai automašīnu, pirkt portatīvo datoru spēlēm, pirkt kalnu velosipēdu internetā utt.);
- Atslēgvārds + lokācija (auto noma Rīgas centrā, datoru interneta veikals Rīgā utt.);
- Informatīvie atslēgvārdi (kas jāzina nomājot auto, padomi, kā izvēlēties datoru, apple portatīvie datori atsauksmes utt.);
- Long tail atslēgvārdi (lēta auto noma bez stāža, portatīvais dators ar ssd disku, portatīvais dators samsung rv510, cube velosipēdi atsauksmes, kalnu velosipēdi akcija, scott kalnu velosipēdi internetā utt.)
Galvenais pēc atslēgvārdu iedalījuma ir saprast to, cik gatavs ir mājas lapas apmklētājs veikt pirkumu vai pietiekties pakalpojumam (vai izpildīt kādu citu mājas lapas definēto mērķi). Piemēram, veicot meklējumu “velosipēds”, mēs nezinām, vai potenciālais klients Google meklē velosipēdu bērnam vai vīrietiem, vai sievietei. Tāpat mēs nezinām, vai tiek meklēts kalnu velosipēds, pilsētas velosipēds vai šosejas velosipēds. Visdrīzāk šī persona, kura meklē šāda tipa vispārīgo atslēgvārdu “velosipēds”, ir pašā pirkuma ceļa sākumā, un, iespējams, vēl paies ilgs laiks, kamēr tiks pieņemts gala lēmums par pirkuma veikšanu.
Kur meklēt un atrast atslēgvārdus?
Kā minēts virsrakstā “Kā 5 minūtēs atrast vismaz 20 atslēgvārdus tālākai SEO stratēģijai?”, tad lai to realizētu mums būs nepieciešams tikai viens rīks. Tas ikvienam pieejams pilnīgi bez maksas: Keyword Sheeter, vienkārši, vai ne?
Rezultātā Keyword Sheeter piedāvā vairāk nekā 180 atslēgvārdus, ko iespējams izmantot tālākā SEO stratēģijā (pats galvenais, ka šie dati tiek iegūti aptuveni 15 sekundēs). Tā kā šī rīka nosaukums ir nedaudz amizants un bieži vien cilvēkos izraisa izbrīnu, šis rīks patiesi ir ļoti vienkāršs un noderīgs. Tieši tā, tas ir “Sheeter”, tādēļ no visa piedāvāta atslēgvārdu daudzuma ir jāizvēlas atbilstošākie.
Piemēram, šīs būtu ļoti labas tēmas informatīviem bloga rakstiem:
- velosipēds sabiedriskajā transportā
- velosipēds vilcienā
- velosipēds starppilsētu autobusā
Katram no šiem atslēgvārdiem izveidojam bloga rakstu vai arī apvienojam visus 3 atslēgvārdus un uzrakstam vienu garāku rakstu, iekļaujot visas šīs tēmas.
Ok, tālāk skatāmies atslēgvārdus, kas jau varētu būt saistīti ar pirkuma veikšanu (apmeklētājs, kurš jau konkrētāk definē savas vajadzības):
velosipēds bērniem, velosipēds scott, velosipēds merida, velosipēds ar alumīnija rāmi, velosipēds ar bērnu sēdeklīti, sieviešu velosipēds ar grozu, velosipēds bērnam 6 gadi, bērnu velosipēds 16 collas, velosipēds cube, velosipēds classic, velosipēds cross, 29 collu velosipēds, downhill velosipēds, dirt velosipēds, velsoipēds cena, velosipēds ar kāju bremzi, velosipēds ar elektromotoru
Apskatīti aptuveni 20% no Keyword Shitter piedāvātajiem atslēgvārdiem un kopā atrasti jau 20 atslēgvārdi (atslēgvārdu izpētei iztērētais laiks – mazāk par 5 minūtēm), kurus iekļaut tālākajā SEO stratēģijā.
Svarīgi saprast, ka katram no šiem atslēgvārdiem vai atslēgvārdu grupai pretī jābūt atbilstošam saturam, lai mājas lapu veiksmīgi “norankotu” Google meklētāja rezultātos. Neaizmirsti, ka saturam jābūt oriģinālam un formatētam. Ieteicams pievienot arī multimediju saturu – bildes, video. Un pats galvenais – saturam jābūt saistošam mājas lapas apmeklētājam. Bet par satura tēmu vairāk kādā citā Organic bloga rakstā!