3 izmaiņas, ko vari ieviest savā mājas lapā jau šodien, un uzlabot SEO rezultātus!

Aigars Cepītis | SEO

 

Vēlējos ar Jums padalīties ar 5 ieteikumiem par veicamajām izmaiņām mājas lapā, kas var sniegt lieliskus rezultātus ilgtermiņā. Nav nozīmes tavam pašreizējam zināšanu līmenim par mājas lapas SEO optimizāciju, taču ir nozīme tam, lai ievies šīs izmaiņas savā mājas lapā pēc iespējas ātrāk.

Mājas lapas virsraksti (Title tagi)

Mājas lapas virsraksts ir dati, kas parādās Google meklētāja rezultātos, veicot konkrētu pieprasījumu Google meklētājā, piemēram, atslēgvārds – auto noma. Title tagi pārsvarā nosaka to, vai tava mājas lapa saņems klikšķus Google meklētāja rezultātos (pirms tam gan ir jāievēro nosacījums, ka, lai mājas lapa saņemtu klikšķus, tai jābūt atrodamai Google TOP10 rezultātos).

Mājas lapas virsraksts (Title tag) joprojām ir viens no svarīgākajiem iekšējās optimizācijas faktoriem, tikai mūsdienās virsrakstos nav jāraksta atslēgvārdi viens aiz otra, kā tas tika darīts vairāk kā pirms 5 gadiem (joprojām daudzi uzņēmumi Latvijā izmanto šo novecojušo praksi saistībā ar mājas lapas virsrakstu veidošanu). Veidojot mājas lapas virsrakstus, pats galvenais ir potenciālais mājas lapas apmeklētājs.

Kas jāievēro, veidojot lapas virsrakstus?

  • Atslēgvārdu ieteicams izvietot sākumā (atslēgvārdam jābūt atbilstošam noteiktās lapas tematikai, piemēram, ja lapa ir par auto nomu, tad virsrakstā nevajadzētu rakstīt atslēgvārdu – moto noma);
  • Katrai lapai unikāls – katrai iekšlapai uzņēmuma mājas lapā jābūt unikālam virsrakstam, piemēram, lapas: ”Par Mums”, “Pakalpjumi”, “Kontakti” utt. Šī katra ir atsevišķa lapa, un virsrakstam arī ir jābūt unikālam;
  • Maksimālais garums ir līdz 54 zīmēm;
  • Pievienot arī zīmolu, neskatoties uz to, ka zīmols nav attīstīts. Piemēram, es parasti pievienoju domēna vārdu. Visraksta piemērs: Salīdzini populārākos interneta pieslēgumus | Internetagids.lv;
    Pirms ievietošanas lapā, pārbaudīt izmantoto zīmju skaitu un pikseļu daudzumu (izmantoto pikseļu daudzumu var pārbaudīt ar šo rīku);
  • Ziņojuma nodošana potenciālajam vai esošajam klientam;
  • Lai apskatītos visus mājas lapas virsrakstus, ievadi Google meklētājā komandu: site:manasmajaslapa.lv.

Mājas lapas attēlu optimizācija

Mājas lapas optimizācija ir ļoti svarīga SEO optimizācijas sastāvdaļa, jo bieži vien lielākajai daļai Tavu konkurentu šis “mājas darbs” nav izpildīts. Tas ir iemesls, kāpēc vēlos vērst tavu uzmanību uz to, lai attēli tavā mājas lapā būtu optimizēti un tos būtu vieglāk atrast Google meklētājā. Attēlu optimizēšana dod iespēju Google vairāk saprastu, par ko ir tava mājas lapa.

Kas jāievēro, optimizējot mājas lapas attēlus atbilstoši SEO vadlīnijām?

  • Pirmais, kam ir jāpievērš uzmanība, ir attēla nosaukums. Parasti attēli tiek lejupielādēti no maksas (shutterstock.com) vai bezmaksas (pixabay.com) attēlu bankas uz Tava datora darba virsmas, un tam tiek dots kāds automātiski ģenerēts bilžu bankas nosaukums. Piemēram, lejupielādējam attēlu, kur ir sarkani gumijas zābaki, tad arī attēlam nomainām nosaukumu uz tādu, kas redzams konkrētājā attēlā – “Sarkani gumijas zābaki”
  • Attēla ALT teksts – tas ir teksts, ko redz Google meklētāja “zirnekļi”, pārindeksējot tavu mājas lapu. Lielai daļai mājas lapu ALT teksti vispār tiek ignorēti, bet ieteicams, atsaucoties uz iepriekšējo piemēru par gumijas zābakiem, attēla ALT tekstu izmantot: “Stilīgi sarkani sieviešu gumijas zābaki”. Tas ļaus Google saprast, ka attēlā ir atspoguļoti tieši šāda tipa zābaki.

 

  • Attēla kvalitāte un unikalitāte. Izmantojam kvalitatīvus un unikālus attēlus! Neņemam tos no konkurentiem vai ražotāju mājas lapām (no ražotāju mājas lapām var izmantot attēlus, ja tam ir dota piekrišana). Neņemam attēlus arī no Google image search, bet izmantojam bilžu bankas.
  • Attēla apjoma optimizēšana pirms attēla ievietošanas mājas lapā – lieli attēli ir viens no faktoriem, kas padara mājas lapas ielādi lēnāku. Jo mājas lapa lādējas lēnāk, jo mājas lapai ilgtermiņā būs zemākas pozīcijas. Lapas ielādes ātrums (mājas lapas ielādes ātrumu vari nomērīt ar šo rīku) ir viens no būtiskākajiem Google faktoriem, pēc kuriem Google sarindo mājas lapas meklēšanas rezultātos. Viens no rīkiem, kas palīdzēs bez maksas optimizēt attēla izmērus, pirms ievietot attēlus mājas lapās – kraken.io

Iekšējās saites

Iekšējās saites galvenokārt pilda trīs svarīgas funkcijas:

  • Neļaus tik ātri apmeklētājam pamest Tavu mājas lapu;
  • Izveido mājas lapas informācijas hierarhiju;
  • Ļaus Google meklētāja “zirnekļiem” ilgāk “klejot” pa tavu mājas lapu un noindeksēt vairāk veiktās izmaiņas, un sasniegt labākus rezultātus.

Optimālais iekšējās saites formāts – izmanto atbilstošu atslēgvārdu kā iekšējās saites enkura tekstu, kad linko uz mērķa lapu. Piemēram, ir bloga raksts par tūrisma objektiem Latvijā, un no šī bloga raksta tiek izviedotas iekšējās saites uz auto nomas nolaišanās (landing) lapu ar enkura tekstu – “Apskatīt visu Latvijā būs ērtāk, izmantojot auto nomas pakapojumus” (iekšējās saites enkura teksts – auto nomas pakalpojumus). No vienas lapas ieteicams veidot 1 – 3 iekšējās saites. Kāpēc ne vairāk? Tāpēc, ka tas izskatīsies “spamīgi”, kā arī uz svarīgām lapām aizies ļoti maza vērtība no konkrētā raksta, piemēram, minētais bloga raksts, kas linko uz auto nomas nosēšanās lapu.

Kopsavilkums

  • Ar kādu no apmeklētāju plūsmas analīzes rīkiem apskaties TOP lapas pēc apmeklējuma savā mājas lapā (iesaku izmantot bezmaksas rīku – Google Search Console);
  • Piefiksē apmeklētāko lapu Title tagus;
  • Uzlabo Title tagus šajās lapās, izmantojot ieteikumus, kas uzskaitīti raksta sākumā;
  • Pārbaudi mājas lapas attēlu optimizācijas līmeni (attēlu nosaukums, ALT teksti, attēla “smagums”, jo atceries, ka tieši šis var ietekmēt mājas lapas ielādes ātrumu, kuru arī iesaku notestēt jau šodien ar PageSpeed Insigts rīku.
  • Pēc pirmajā punktā atrastajām lapām ar lielāko apmeklētāju plūsmu saliekam prioritāro lapu listi un citu saturu, kas būs kā atbalsts svarīgākajam saturam, piemēram, pārdošanas lapai ar iekšējo saišu palīdzību, kā arī atceramies par atbilstošu enkura tekstu izmantošanu iekšējām saitēm.

Extra tips: Pirmajā punktā definētajām lapām izmērām apmeklētāju pieredzi mājas lapā (karstie punkti, lapas skrulēšana u.c. noderīga informācija), izmantojot Crazyegg.com rīku. Lai aktivizētu šo rīku, ir jāuztaisa konts un jāliek atbilstošie izsekošanas kodi TOP apmeklētākajās lapās.

Par autoru

Aigars ir SEO speciālists ar vairāk kā 7 gadu pieredzi. Viņš ir palīdzējis vairāk kā 300 uzņēmumiem attīstīties un augt Google un citu meklētāju organiskajos rezultātos.